Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

به گزارش کدال نگر بورس 24، شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش پیرو انتشار صورت های مالی 6 ماهه منتهی به 31 خرداد 1402 در خصوص برخی موارد با اهمیت توضیحاتی ارائه نمود.

توضیحات "تاپکیش" در خصوص صورت های مالی

به گزارش کدال نگر بورس24 ، شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش پیرو انتشار صورت های مالی 6 ماهه منتهی به 31 خرداد 1402 در خصوص برخی موارد با اهمیت توضیحاتی ارائه نمود.

این شرکت در خصوص حاشیه سود ناخالص این شرکت در دوره مزبور بیان داشت: حاشیه سود ناخالص نسبت به دوره مشابه قبل افزایش داشته که یکی از عوامل آن انعقاد قراردادهای جدید با طرفهای غیر گروه پارسیان از جمله شرکت های به پرداخت ملت ، کارت اعتباری ایران کیش، آسان پرداخت پرشین و پرداخت نوین آرین بوده ، البته لازمه ی دستیابی به این حجم از درآمدهای غیر پارسیانی و حاشیه سود، تامین نقد شوندگی و منابع مالی در دسترس یوده که یکی از راه ها اخذ تسهیلات می باشد و به تبع آن نیز هزینه های مالی افزایش یافته است.(درآمد غیر پارسیانی در این دوره معادل 75 درصد و گروه پارسیانی معادل 25 درصد به کل درآمد بوده که این نسبت در دوره قبل کاملا بلعکس می باشد.)

البته لازم به ذکر است تامین مالی درآمد حاصله از گروه پارسیان طبق قراردادهای منعقده بر عهده خود گگروه بوده و شرکت سود خود را بر اساس هزینه های انجام شده (که صد در صد  هزینه ها توسط گروه پارسیان تامین می گردد) بعلاوه درصدی از سود ناخالص شناسایی می نماید.

همچنین طبق مذاکرات صورت گرفته با گروه پارسیان (شرکت تجارت الکترونیک پارسیان)و قراردادهای در حال انعقاد این نسبت به مرور زمان بهبود یافته و استحکام ورال درآمدی شرکت نسبت به گروه پارسیان نیز پا برجا خواهد بود و در کنار آن رویکرد به خارج از گروه نیز به تناسب رعایت و اعمال خواهد شد.

این شرکت همچنین بیان داشت: در نهایت حاشیه سود ناخالص و حاشیه سود عملیاتی نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش یافته و حتی با نادیده گرفتن سود حاصل از فروش ساختمان در دوره قبل، حاشیه سود خالص نیز نسبت به دوره مشابه قبل افزایش می یابد.
 

همچنین این شرکت اظهار داشت: سایر درآمدها و هزینه های غیر عملیاتی نسبت به دوره قبل کاهش داشته و علت آن نیز شناسایی سود حاصل از فروش ساختمان اکباتان به مبلغ 820 میلیارد ریال در دوره قبل بوده است.تت

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24